آخرین اخبار
کد مطلب: 80683
ايران - آلمان؛ مصاف تفکرات بلژيکي و صربستاني/ جنگ براي صعود
تاریخ انتشار : 1393/06/25 11:02:13
نمایش : 1306
تيم ملي واليبال ايران در نخستين مسابقه خود در مرحله سوم رقابت‌هاي قهرماني جهان فردا شب به مصاف آلمان مي‌رود.

به گزارش سلام لردگان، تيم ملي واليبال ايران که توانست خود را به جمع 6 تيم برتر مسابقات قهرماني جهان برساند فردا شب در نخستين بازي خود در مرحله سوم اين پيکارها از ساعت 22:55 برابر ژرمن‌ها قرار مي‌گيرد. پيروز اين مسابقه شانس زيادي براي صعود به مرحله نيمه‌نهايي خواهد داشت؛ بنابر اين هر دو تيم با تمام توان وارد ميدان مي‌شوند و جنگ تمام عياري را شاهد خواهيم بود.

تيم ملي واليبال آلمان به عنوان نخستين حريف ايران در مرحله سوم رقابت‌هاي قهرماني جهان از جمله تيم‌هاي ريشه‌دار دنياي واليبال است که اگرچه عمده افتخاراتش در واليبال به دوران پيش از اتحاد دو آلمان و توسط آلمانشرقي رقم خورده است، اما در اين سال‌ها با بازسازي ساختار خود، همواره به عنوان يکي از 10 تيم برتر رقابت‌هاي مهم واليبال خودنمايي کرده که مقام پنجم المپيک لندن و مقام هشتم دوره گذشته مسابقات قهرماني جهان از جمله اين افتخارات است. آلمان‌ها پيشتر مدال طلاي قهرماني جهان (1970) و نقره المپيک مونيخ را به نام آلمانشرقي به گردن انداخته‌اند.

آلمان که پس از سال‌ها سر در لاک خود داشتند، از سال 2008 با هدايت رائول لوزانوي آرژانتيني به جمع مدعيان اروپا و جهان بازگشت، اکنون به سرمربيگري ويتال هِينِن چهار سال است که تا مرز صعود به نيمه‌نهايي پيکارهاي مهم واليبال دنيا مي‌رسد، اما از هدف خود بازمي‌ماند. اين تيم که تا همين‌جا هم مقام هشتم دوره گذشته‌اش در رقابت‌هاي قهرماني جهان را حداقل دو پله ارتقا داده، در اين دوره از مسابقات با 7 پيروزي و 2 شکست به جمع شش تيم برتر راه يافته و در جستجوي مدالي از پيکارهاي جهاني امسال است.

آلمان يکي از بهترين‌ تيم‌هاي حاضر در مسابقات قهرماني جهان است که با تکيه بر واليبال قدرتي، به همکاري گروهي و انسجام تيمي معروف است. آلمان‌ها در زدن سرويس نيز همچون دفاع، حمله و توپ‌گيري گروهي از جمله تيم‌هاي خوب اين دوره از رقابت‌ها بوده‌اند.

بازيکنان آلمان در ليگ‌هاي فرانسه، ايتاليا، روسيه، آلمان، بلژيک و عمدتا لهستان توپ مي‌زنند. اين تيم از ابتداي مسابقات قهرماني جهان تا کنون تمام 9 بازي خود را در شهر کاتوويس برگزار کرده و از اين حيث، سالن اسپودک شهر کاتوويس را مي‌توان استاديوم خانگي تيم ملي آلمان قلمداد کرد.

آلمان تنها تيم واليبال دنيا است که در تاريخ برگزاري مسابقات قهرماني جهان هنوز هيچ بازي 5 سته‌اي را تجربه نکرده است. به عبارت بهتر، تمام بازي‌هاي آلمان با نتيجه 3 – صفر يا 3 – 1 به پايان رسيده است.

ژرمن‌ها همچنين رکورددار برد 3 – صفر در مسابقات قهرماني جهان‌اند؛ آنها تاکنون 42 پيروزي با نتيجه 3 بر صفر کسب کرده‌اند که آخرينش يکشنبه شب برابر کانادا حاصل شد.

در حالي که سرمربي تيم ملي واليبال ايران اسلوبودان کواچِ صربستاني است، در طرف مقابل ويتال هِينِن؛ پاسور اسبق تيم ملي بلژيک که در سال 2004 به عنوان واليباليست سال کشورش و همچنين بهترين پاسور جام قهرمانان اروپا برگزيده شد، در سال 2008 دوران بازيگري خود را با 150 بازي ملي به اتمام رساند و به جرگه مربيگري وارد شد.

اين مربي 45 ساله با هدايت تيم "نوليکو ماسيک" چهار بار به قهرماني ليگ و چهار بار نيز به قهرماني جام حذفي بلژيک دست يافت و سه سال نيز به عنوان مربي سال واليبال بلژيک معرفي شد.

هينن از سال 2012 در راس کادر فني تيم ملي آلمان جاي رائول لوزانو را گرفت و موفق شد اين تيم را به مقام پنجم ليگ جهاني و همچنين المپيک لندن برساند. او که افزون بر زبان مادري‌اش به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي، آلماني نيز مسلط است، طي چهار سال هدايت تيم آلمان به بازسازي ساختار و جوانگرايي در اين تيم پرداخته و توانسته آلمان را به عنوان يک مدعي در رقابت‌هاي مختلف بين‌المللي مطرح کند. هينن تا کنون در 92 بازي رسمي هدايت آلمان را بر عهده داشته است.

گئورگي گِروزِر؛ ستاره تيم آلمان داراي اصليت مجارستاني است که در سال 2004 تصميم به تغيير مليت خود به آلماني گرفت و از سال 2007 موفق شد پيراهن تيم کشور جديدش را در رويدادهاي بين المللي واليبال بر تن کند.

چهار دوره مسابقات قهرماني اروپا (2007 – 2009 – 2011 – 2013)، يک دوره مسابقات قهرماني جهان (2010) و المپيک لندن بخشي از سابقه حضور اين بازيکن دو مليتي در رويدادهاي مهم واليبال است.

اين مهاجم قدرتي که حالا بازيکن تيم بلگوري روسيه است، همچنين موفق شده در اين سال‌ها در رده باشگاهي با تيم‌هايي از آلمان و لهستان به قهرماني ليگ اين کشورها دست يافته و جام‌هاي بهترين مدافع، بهترين زننده سرويس، امتيازآورترين و ارزشمندترين بازيکن اين مسابقات را در سال‌هاي مختلف به دست آورد.

بازيکن شماره 9 و دو متري آلمان تاکنون چهار دوره (2010 – 2013) به عنوان واليباليست سال آلمان معرفي شده و اولين بازيکن خارجي ليگ لهستان محسوب مي‌شود که توانسته عنوان MVP ارزشمندترين بازيکن مسابقات را در اين ليگ (2013) به خود اختصاص دهد.

گروزرِ 30 ساله تاکنون 129 بازي ملي با پيراهن تيم آلمان انجام داده و در رقابت‌هاي امسال قهرماني جهان نيز به عنوان ستاره آلمان معرفي شده است.

او در مسابقات امسال تاکنون با ميانگين 0.67 کسب پوئن در هر ست به عنوان يکي از بهترين زنندگان سرويس معرفي شده  و با کسب 8 پوئن سرويس مقابل بلغارستان در صدر فهرست بهترين عملکرد سرويس در مسابقات قرار دارد.

يواخين شاپس؛ ملقب به شاپسي با 291 بازي ملي، از جمله بازيکنان باتجربه و در عين حال، قدرتمند آلمان محسوب مي‌شود. شاپسي که از سال 2003 پيراهن تيم ملي کشورش را پوشيده، تا کنون آلمان را در تمام تورنمنت‌هاي معتبر واليبال جهان از دو دوره المپيک گرفته تا دو دوره مسابقات قهرماني جهان، پنج دوره ليگ جهاني و شش دوره قهرماني اروپا همراهي کرده و به عنوان اسپکر پشت خط زن براي تيمش به امتيازآوري پرداخته است.

اين بازيکن 31 ساله و دو متري که اکنون در ليگ لهستان توپ مي‌زند، افزون بر کشورش سابقه بازي در ليگ روسيه را هم دارد و تا کنون دو بار موفق شده کاپ امتيازآورترين و ارزشمندترين بازيکن اروپا را بالاي سر ببرد.

انتهاي پيام/

خبرگزاري فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس